Settimana dal 22 al 28 luglio 2013

Martedì 23 luglio 2013
Ore 14:30, Aula Dal Passo, Università di Roma II
Seminario di Equazioni Differenziali
Luis Silvestre (University of Chicago)
Uniformly elliptic equations that hold only at points of large gradient
The estimates Krylov and Safonov for uniformly elliptic equations with measurable coefficients are a central tool in the study of fully non linear elliptic equations in non divergence form. We study a variant in which the equation is only required to hold at points where the gradient of the solution is large. At points of small gradient we have no information. We obtain Holder estimates and a Harnack inequality. This is a joint work with Cyril Imbert.

Tutte le informazioni relative a questo notiziario devono pervenire all'indirizzo di posta elettronica seminari@mat.uniroma1.it, o nella casella della posta di Luigi Orsina, entro le ore 9 del venerdì precedente la settimana di pubblicazione.

Il calendario dei seminari è anche disponibile su internet.